Reklamačné podmienky

Reklamačné podmienky - podmienky vytknutia vady

Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúcim informovaný, záručná doba je 12 mesiacov.

Reklamovaný tovar je potrebné zaslať alebo doniesť osobne na kontaktnú adresu Soleya s.r.o., Údenárska 5, 080 01 Prešov. (Nie je možné poslať tovar na dobierku alebo poštou s možnosťou vyzdvihnutia na pošte. Takéto zásielky nepreberáme).

Tovar odporúčame vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu, prípadne ako poistenú zásielku.  K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru), pre urýchlenie vybavenia riadne vyplnený Reklamačný formulár s popisom vady a záručný list. Doklady k reklamácii odporúčame zaslať písomne - poštou, v balení s tovarom, príp. osobne.

V prípade výrobkov ECOFLOOR, ECOFILM, EKmat a pre všetky termostaty je potrebné doložiť záručný list, potvrdený odborne spôsobilou osobou podľa vyhl. 509/2009 Z.z.

Vady predaného produktu

Predaný́ produkt má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú pravá tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.

Zodpovednosť za vady

  1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný produkt v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania produktu.
  2. Pri použitom produkte sa zmluvné strany dohodli na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka. Zodpovednosť obchodníka je jeden rok a jeden deň od dodania produktu.
  3. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou produktu, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak

a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo

b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

Dôkazné bremeno

Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal produkt už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou produktu alebo vady.

Vytknutie vady

  1. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla, alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho pri uzavretí́ zmluvy alebo po uzavretí́ zmluvy.
  2. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
  3. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods.1.Občinaskeho zákonníka v znení neskorších predpisov odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní, odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  4. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu.
  5. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka.

Odstránenie vady

  1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou produktu alebo opravou produktu. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal produkt bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností podľa ktorých kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  3. Obchodník opraví alebo vymení produkt v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Obč. zákonníka v znení neskorších predpisov) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá́ alebo sprístupni produkt obchodníkovi alebo osobe podľa § 622 ods. 5. Obč. zákonníka v znení́ neskorších predpisov. Náklady prevzatia veci znáša obchodník. Obchodník dodá opravený produkt alebo náhradný produkt kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný produkt, ak sa strany nedohodnú inak.
  4. Ak kupujúci neprevezme produkt v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže obchodník produkt predať. Ak ide o produkt väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie produktu. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja produktu po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji produktu. Obchodník môže produkt na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu produktu, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
  5. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie produktu a inštaláciu opraveného produktu alebo náhradného produktu, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného produktu, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opraveného alebo náhradného produktu zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.

 

Úplné znenie reklamačných podmienok nájdete na VOP.

Na stiahnutie